Veidinger blog



Veidinger Ákos kalandozásai

Szeretek utazni. Néha veszek egy jegyet valahova, és megnézem, ott mi van. Aztán leírom az élményeimet.

Friss topikok

  • Tyto Alba: Közel 10 évig éltem Rigában. Elég szomorú, ha csak ennyi maradt meg benned abból a csodaszép város... (2021.01.15. 17:54) A Rigai Fekete Balzsam
  • Macusom: Szia, megírnád, hogy mely légitársaságokkal sikerült összeraknod az utat? Köszi: Marika (2012.03.05. 12:48) Marrakesh
  • jutaka: Nagyon hasznosak az infóid. Már-már a fan-ed vagyok. Még pöpecebb lenne, ha egy kis térképet is me... (2011.04.27. 14:41) Zaragoza, Bergamo

Támogatóm

Támogatóm az utazásokban a munkahelyem:

Zaragoza, Bergamo

2011.01.06. 15:19 Veidinger

Zaragoza, Bergamo 2010. szeptember 20-22.

Késő délután érkeztem Zaragoza katonai-polgári vegyes hasznosítású repülőterére néhány órás bergamoi tranzit közbeiktatásával Budapestről. Mire közel egy órás buszozással beértem a városba, és elfoglaltam szerény szálláshelyemet egy kis ifjúsági szállón, ahol - már megszokott módon - az egy fős személyzet kizárólag az ékes spanyol nyelvet beszélte, már esteledett.

A hölgy beszélt spanyolul, én meghallgattam. Érteni semmit nem értettem belőle, viszont az a gesztikuláció, ami az olasz-spanyol-portugál nyelvterületen élőkre oly jellemző, szinte szükségtelenné teszi, hogy értse az idegen a helyi nyelvet, eljátszák a mondanivalót. Egy közeli még nyitva lévő szupermarketben megvásároltam a vacsorának valót, és szokásomhoz híven korán nyugovóra tértem.

Másnap reggel hátizsákommal elindultam amúgy toronyiránt a városban. Első utam a temetőbe vezetett. Valahogy mindig, mindenhol megtalálnak a temetők. A zaragozai (természetesen római katolikus) temető hatalmas, és nagyon érdekes, gazdag. Egy külön kis városrész, hatalmas fallal körülvéve, ahol autóbusz segíti a közlekedést.

A városközpontban megnéztem a sok egyházi intézmény közül a két legnagyobbat, a Nuestra Senora Del Pilar Székesegyházat, és a La Seo Katedrálist, majd a várost két részre osztó Ebro folyó partján folytattam utamat.

Eljutottam arra a nagy területre, melyen a 2008 nyarán megrendezett Víz az Életért elnevezésű szakmai világkiállítás került megrendezésre, melynek mottója a "víz és a fenntartható fejlődés". Irdatlan pénzösszegeket költhettek el a kifejezetten erre a célra épült városrész kialakítására. Egészen különleges hidak, kabinos libegő, mű tengerpart, csatornák, szálloda, park, sétányok, kiállítási épületek létesültek a világkiállításra, amit szemmel láthatóan nem tudnak mire használni.

A város legnagyobb plázájában, melyet kedvenc áruházláncom (CORTE INGLÉS) egyike ural, ráleltem egy kaposvári méretű Intersport áruházra, mely semmiben sem volt jobb, szebb, mint a mieink, csak kicsit más.

Délután a repülőtérre gyalogoltam, ahol a kilenc órás folyamatos séta után keresztrejtvényfejtéssel múlattam az időt a Ryanair járat érkezéséig, amivel éjfél után érkeztem meg Bergamoba. Aki már járt fapados reptéren éjszaka annak nem tudok különlegeset mondani. De aki nem...

Emberek, mint a heringek a dobozban, a székeken, a földön fekve, ülve százával. Az épületben már semmi módon nem jutott számomra hely, így az épület előtt találtam egy szabad fém ülőhelyet, ahol cca. két órát tudtam aludni tízperces megszakításokkal. Kora hajnalban besétáltam a városba. A vak sötétben "megnéztem" az óvárost, a domb tetejéről a kivilágított Bergamót, majd visszasétáltam a reptérre. A közeli óriási plázában, amit Orio Centernek hívnak (helyi Market Centrál) töltöttem a gép indulásáig az időt, majd a Wizzair ultra fapados gépével hazautaztam Budapestre, ahol ugyanerre gépre Bozó kollégám szállt fel Charleroi felé. Ez már egy másik történet...

Utóirat: Bergamó meglátogatását javaslom mindenkinek, aki alacsony költségből szeretne egy kis világot látni. A városka nagyon szép óvárossal bír, mely egy dombon helyezkedik el. Akár gyalog, akár felvonóval fel lehet jutni. Egy kellemes napot lehet itt eltölteni. Reggel 6 órakor induló Wizzair géppel kimenni, és másnap a délutánival visszajönni. A szűk keresztmetszet az alacsony árkategóriájú szálláshelyek szerény kínálata. De aki legény..., vagy leány... repülőtér éjszaka nagyon hangulatos! Milánóba eljutni a reptérről busszal egy főre 8,90 pénz, de ha három ember összeáll akkor kettőt fizet hármat kap akció keretében 17,80/ 3 fő. Milánóban is van mit látni! A bergamoi élményeimet nem az éjszakai városnézés keretében gyűjtöttem. Jártam már ott néhány hónapja.

Az út költségei:

Repülőjegyek, minden járulékos költséggel (4db): 17.000 Ft

Szállás: zuhanyozós, wécés egyágyas szobában 25 euro

Helyi közlekedés: 1,60 euro.

Evés-ivás, mulatozás cca 20 euro.Ennél sokkal olcsóbban nem lehet megoldani. Egyedül a hálótermi elhelyezés - ha valaki ezt felvállalja - illetve a két-három ágyas szoba tud költségcsökkentést jelenteni. Repülőjegyeket is meg lehet kapni cca. 2000 forinttal még olcsóbban, de a 22 euro + 10780 forint sem rossz ár.  

 

1 komment

Címkék: zaragoza bergamo

A bejegyzés trackback címe:

https://veidinger.blog.hu/api/trackback/id/tr202565109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jutaka 2011.04.27. 14:41:51

Nagyon hasznosak az infóid. Már-már a fan-ed vagyok. Még pöpecebb lenne, ha egy kis térképet is mellékelnél az úticéljaidhoz:ország, régió.
süti beállítások módosítása